Akademickie Biura Karier

Akademickie Biura Karier coraz silniejsze

Rola, zadania i funkcja, jakie spełniają akademickie biura karier jest oczywista i nie do przecenienia w procesie łączenia tak wielu podmiotów ze środowiskiem uczelni i głównymi interesariuszami tego złożonego systemu, czyli studentami i absolwentami uczelni.

Na ten moment sposób organizacji ABK jest niejednorodny i zależny od takich czynników jak:

• usytuowanie w strukturze uczelni,

• dostrzeganie potrzeby tego typu działań przez środowisko uczelniane, ale też

podmioty zewnętrzne,

• wsparcie ze strony władz uczelni, budżet przeznaczony na działania systemowe

jednostki, zakres działań jaki ABK ma realizować,

• oraz liczby osób realizujących zadania w ABK i etatów przynależnych strukturalnie

do tej jednostki.

Akademickie Biura Karier są zróżnicowane organizacyjnie, co wynika z faktu niejednorodnego dostrzegania przez władze uczelni znaczenia działań związanych ze współpracą z otoczeniem społeczno-gospodarczym, ale również ze sposobu uwzględnienia lub braku uwzględniania działalności ABK w dokumentach strategicznych poszczególnych uczelni (np. Regulaminie uczelni, Strategii rozwoju uczelni, Zarządzenia Rektora), a także dokumentów operacyjnych (aktualizacja zadań jednostki, upoważnienia do realizacji zadań).

Niejednorodne przepisy, zakres zadań i rola Akademickich Biur Karier nabiera na sile, gdy mowa o współpracy z otoczeniem społeczno – gospodarczym. Zmiany zapisów Ustawy pozwolą na doprecyzowanie wszystkich aspektów ich działalności i funkcjonowania w strukturach Uczelni.

Autorzy raportu: Monika Bezak, Dorota Pisula, Iwona Caputa i Albert Bezak to grono ekspertów: z zakresu rynku pracy, doświadczenia w prowadzeniu biura karier, praktyki w obszarze marketingu oraz prawa.

W obszarze marketingu Biur Karier, o którym pisałam, dowiecie się m.in. o strategicznym budowaniu marki akademickich biur karier, bycia obecnym i aktywnym w social mediach oraz współpracy z pracodawcami. Znajdziecie również dużo informacji o employer brandingu i networkingu.

Istotne jest jednak, by ABK i uczelnie strategicznie budowały dobre relacje ze środowiskiem społeczno – gospodarczym oraz tworzyły swoją markę, jako wiarygodnego i zaangażowanego partnera, wykorzystując do tego digital marketing. Ze strony pracodawców potrzeba otwartości, znalezienia korzyści ze współpracy, zaprojektowania zakresu współpracy w obszarach: employer brandingu, rekrutacji, edukacji i nauki, wzmacniając tym samym potencjał uczelni oraz budując własny wizerunek.

Raport powstał w odpowiedzi na potrzeby Sektorowej Rady ds. Kompetencji Komunikacji Marketingowej.

Zapraszam do lektury!

LINK: https://tiny.pl/wpwl2

Podziel się :

Twitter
Telegram
WhatsApp

Zarabiaj na życie, robiąc to, co kochasz!

Zarejestruj się, aby na bieżąco czerpać wiedzę i inspiracje.

Zobacz inne wpisy

Rekomendacje dla motoryzacji

Pandemia koronawirusa była prawdziwym testem dla wszystkich pracodawców, bez względu na wielkość firmy i branżę. 2020 r. był sprawdzianem umiejętności adaptacyjnych dla wielu pracodawców pod kątem wdrożenia obostrzeń, zmiany sposobu

Jak ulepszyć działanie ABK?

Budowanie społeczności i networking z wykorzystaniem sieci społecznościowej LinkedIn, angażowanie ambasadorów biura karier, czy tworzenie i prowadzenie programów mentoringowych – to niektóre z rekomendacji dotyczących funkcjonowania akademickich biur karier. Raport „Propozycje

Mniam ! Mniam ! Pliki Cookies 🍪

W przeciwieństwie do Garfield`a wolę ciasteczka, choć lasagna  nie jest zła 🙂 Jeśli lubisz regulaminy, przeczytaj jakie ciastka lubię najbardziej w naszej Polityce Cookies