Nowy model działania ABK

Dynamiczne zmiany na rynku pracy niezwykle silnie wpływają na gospodarkę i społeczeństwo. Z jednej strony tworzą miliony nowych miejsc pracy, a z drugiej popyt na pracowników z nowymi kwalifikacjami i umiejętnościami. Kilka lat wcześniej system edukacji w ogóle ich nie przewidywał.

W środowisku biznesowym, zwłaszcza w sektorze komunikacji marketingowej, wybrzmiewa potrzeba zaktualizowania zadań Akademickich Biur Karier (ABK). Trzeba też przejrzyście określić ich rolę w skali kraju.

Równolegle środowisko uczelniane, w tym ABK, potwierdza konieczność skatalogowania działań, które częściowo już są podejmowane. Należy także wyłuskać te najistotniejszych zadania w relacjach: Student – Uczelnia, Absolwent – Uczelnia, Student – Pracodawca, Absolwent – Pracodawca, Uczelnia  – Otoczenie społeczno–gospodarcze (w tym pracodawcy oraz różne Instytucje Otoczenia Biznesu).

Owe zmiany dają przestrzeń do stworzenia nowego modelu funkcjonowania ABK. Jednak, by mógł on zagościć na stałe w naszej rzeczywistości, Zespół Ekspertów w osobach: Monika Bezak, Albert Bezak, Aleksandra Jasińska i ja – Iwona Caputa, na potrzeby niniejszego Raportu opracował:

▪ rekomendację zmiany legislacyjnej, mogącą wpłynąć na poprawę kwalifikacji i kompetencji związanych z doradztwem zawodowym dla sektora komunikacji marketingowej,

▪ projekt zmiany zapisów aktów prawnych, których dotyczy rekomendacja,

▪ ścieżkę legislacyjną umożliwiającą wprowadzenie rekomendowanej zmiany.

Propozycje zebrano na bazie prac badawczo-rozwojowych opartych na:

– analizie desk research dostępnych danych,

– wybranych case study,

– konsultacjach ze środowiskiem akademickich biur karier,

– stworzeniu nowego modelu zadań ABK.

Zachęcam do zapoznania się z materiałem. W szczególności pod kątem marketingowym, ponieważ tą część opracowałam uwzględniając rozwój pracowników biur karier i ich komunikacji marketingowej z wykorzystaniem social mediów. Zwróciłam również uwagę na ważne role spoczywające na pracodawcach w kontekście employer brandingu i współpracy z ABK.

Zapraszam do lektury!

LINK: https://tiny.pl/wpwl8

Podziel się :

Twitter
Telegram
WhatsApp

Zarabiaj na życie, robiąc to, co kochasz!

Zarejestruj się, aby na bieżąco czerpać wiedzę i inspiracje.

Zobacz inne wpisy

Rekomendacje dla motoryzacji

Pandemia koronawirusa była prawdziwym testem dla wszystkich pracodawców, bez względu na wielkość firmy i branżę. 2020 r. był sprawdzianem umiejętności adaptacyjnych dla wielu pracodawców pod kątem wdrożenia obostrzeń, zmiany sposobu

Jak ulepszyć działanie ABK?

Budowanie społeczności i networking z wykorzystaniem sieci społecznościowej LinkedIn, angażowanie ambasadorów biura karier, czy tworzenie i prowadzenie programów mentoringowych – to niektóre z rekomendacji dotyczących funkcjonowania akademickich biur karier. Raport „Propozycje

Mniam ! Mniam ! Pliki Cookies 🍪

W przeciwieństwie do Garfield`a wolę ciasteczka, choć lasagna  nie jest zła 🙂 Jeśli lubisz regulaminy, przeczytaj jakie ciastka lubię najbardziej w naszej Polityce Cookies