Jak ulepszyć działanie ABK?

Budowanie społeczności i networking z wykorzystaniem sieci społecznościowej LinkedIn, angażowanie ambasadorów biura karier, czy tworzenie i prowadzenie programów mentoringowych – to niektóre z rekomendacji dotyczących funkcjonowania akademickich biur karier.

Raport „Propozycje zmian rozwiązań w obszarze roli i funkcjonowania akademickich biur karier w odniesieniu do sektora komunikacji marketingowej” prezentuje wyniki przeprowadzonej analizy dotyczącej rozwiązań w obszarze roli i funkcjonowania akademickich biur karier w odniesieniu do sektora komunikacji marketingowej. Dokument podsumowuje prace analityczne i eksperckie oraz przedstawia propozycje zmian dotychczasowych rozwiązań.

Analiza posłużyła do opracowania rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej w obszarze zmiany w modelu funkcjonowania Akademickich Biur Karier lub innych podobnych jednostek uczelnianych.

– W raporcie opisałyśmy 16 szczegółowych rozwiązań, z czego pięć poddałyśmy głębszej analizie i opracowałyśmy ich poszerzone opisy obejmujące m.in. warunki i bariery wdrożenia czy przykłady realizacji – tłumaczy Magdalena Słocińska. – Jedno z rozwiązań dotyczy wykorzystania sektorowych ram kwalifikacji do badania przez ABK potrzeb pracodawców.

Wykonawcą analizy była Mabea Sp. z o.o. Miałam przyjemność współpracować przy niej wspólnie z: Anną Araminowicz, Aleksandrą Jasińską i Magdaleną Słocińską. Raport powstał w ramach projektu i współpracy z Sektorową Radą ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.

Raport przedstawia – konkretnie i praktycznie – rekomendacje w trzech obszarach działania biur karier: usprawnienia współpracy z interesariuszami, prowadzenie badania potrzeb oraz działania informacyjne i komunikacja. 

Jako wyzwania dotyczące roli i funkcjonowania Akademickich Biur Karier raport przedstawia m.in.: zaangażowanie pracodawców we współpracę z uczelniami, kojarzenie studentów i absolwentów z podmiotami oferującymi zatrudnienie czy budowanie rozpoznawalności Akademickich Biur Karier zarówno wśród studentów jak i przedstawicieli biznesu.

Wśród rekomendowanych rozwiązań, oprócz tych wspomnianych we wstępie, są też m.in.: tworzenie i realizowanie programów współpracy z absolwentami, czy wykorzystanie sektorowej ramy kwalifikacji do badania potrzeb pracodawców.

Jeśli macie ochotę zapoznać się z całym dokumentem, to można go znaleźć pod linkiem:

https://radasektorowa-komunikacja.pl/wp-content/uploads/2022/06/Raport_Rekomendacje-dla-ABK_final.pdf

Życzę Wszystkim ciekawej i inspirującej lektury!

Podziel się :

Twitter
Telegram
WhatsApp

Zarabiaj na życie, robiąc to, co kochasz!

Zarejestruj się, aby na bieżąco czerpać wiedzę i inspiracje.

Zobacz inne wpisy

Rekomendacje dla motoryzacji

Pandemia koronawirusa była prawdziwym testem dla wszystkich pracodawców, bez względu na wielkość firmy i branżę. 2020 r. był sprawdzianem umiejętności adaptacyjnych dla wielu pracodawców pod kątem wdrożenia obostrzeń, zmiany sposobu

Strategia marketingowa? Po co Ci to?

W literaturze znajdziemy mnóstwo definicji dotyczących strategii. Pojęcie nie odnosi się tylko i wyłącznie do strategii biznesowej, ale również marketingowej, komunikacji w social media…, a także innych pojęć związanych z finansami czy budowaniem marki pracodawcy.

Mniam ! Mniam ! Pliki Cookies 🍪

W przeciwieństwie do Garfield`a wolę ciasteczka, choć lasagna  nie jest zła 🙂 Jeśli lubisz regulaminy, przeczytaj jakie ciastka lubię najbardziej w naszej Polityce Cookies