Budowanie społeczności i networking z wykorzystaniem sieci społecznościowej LinkedIn, angażowanie ambasadorów biura karier, czy tworzenie i prowadzenie programów mentoringowych – to niektóre z rekomendacji dotyczących funkcjonowania akademickich biur karier.
Raport „Propozycje zmian rozwiązań w obszarze roli i funkcjonowania akademickich biur karier w odniesieniu do sektora komunikacji marketingowej” prezentuje wyniki przeprowadzonej analizy dotyczącej rozwiązań w obszarze roli i funkcjonowania akademickich biur karier w odniesieniu do sektora komunikacji marketingowej. Dokument podsumowuje prace analityczne i eksperckie oraz przedstawia propozycje zmian dotychczasowych rozwiązań.
Analiza posłużyła do opracowania rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej w obszarze zmiany w modelu funkcjonowania Akademickich Biur Karier lub innych podobnych jednostek uczelnianych.
– W raporcie opisałyśmy 16 szczegółowych rozwiązań, z czego pięć poddałyśmy głębszej analizie i opracowałyśmy ich poszerzone opisy obejmujące m.in. warunki i bariery wdrożenia czy przykłady realizacji – tłumaczy Magdalena Słocińska. – Jedno z rozwiązań dotyczy wykorzystania sektorowych ram kwalifikacji do badania przez ABK potrzeb pracodawców.
Wykonawcą analizy była Mabea Sp. z o.o. Miałam przyjemność współpracować przy niej wspólnie z: Anną Araminowicz, Aleksandrą Jasińską i Magdaleną Słocińską. Raport powstał w ramach projektu i współpracy z Sektorową Radą ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
Raport przedstawia – konkretnie i praktycznie – rekomendacje w trzech obszarach działania biur karier: usprawnienia współpracy z interesariuszami, prowadzenie badania potrzeb oraz działania informacyjne i komunikacja.
Jako wyzwania dotyczące roli i funkcjonowania Akademickich Biur Karier raport przedstawia m.in.: zaangażowanie pracodawców we współpracę z uczelniami, kojarzenie studentów i absolwentów z podmiotami oferującymi zatrudnienie czy budowanie rozpoznawalności Akademickich Biur Karier zarówno wśród studentów jak i przedstawicieli biznesu.
Wśród rekomendowanych rozwiązań, oprócz tych wspomnianych we wstępie, są też m.in.: tworzenie i realizowanie programów współpracy z absolwentami, czy wykorzystanie sektorowej ramy kwalifikacji do badania potrzeb pracodawców.
Jeśli macie ochotę zapoznać się z całym dokumentem, to można go znaleźć pod linkiem:
Życzę Wszystkim ciekawej i inspirującej lektury!